Främlingen

Idag när jag gled in i Lund med bussen tänkte jag först oh yes, det här funkar bra. Solen lyser, Honestly-affischerna är på plats. Sen fick jag syn på en kille i batikbralla och kom av mig. Jag gick in på H&M och frågade expediten om en tjusig kappa som fanns på bild i H&M-tidningen. -Nej, den kappan är en trend så den säljer vi inte här, sa hon. Jag upprepade vad hon hade sagt. Hon reagerade inte. En stark känsla av alienation kom över mig.

På litteraturvetenskapliga institutionen var det i alla fall stora famnen som vanligt. Ingen annanstans i samhället är jävligt slappa människor som jag själv så hjärtligt välkomna som där. Tack för att ni finns. Till den rara studievägledaren: Tyvärr blir det nog aldrig någon C-uppsats, men det känns väldigt tryggt att ha dig i ryggen.

Kommentarer:
Postat av: mary

Vad menar du med det? Hur är du mig på spåren?

2005-08-30 @ 08:58:05
Postat av: jgkhjglkjhl

Ledare: Lisbet Lindskog 
Pris: 130 kr / workshop exkl.material 
 
Vi syr en tomte enligt Waldorf- 
pedagogiken och knyter an till  
tomtens roll i det gamla 
svenska samhället. 
 

2005-08-30 @ 13:21:55
Postat av: Tom

Jag anmäler mig på stubinen!

2005-08-30 @ 14:28:12
Postat av: bizzo

jag är också sugen.

Postat av: I. Verolyg

Om du reagerar över batikbyxor så borde du få en liknande reaktion över Henriks (japp, han i din nygamla korridor) rutiga byxor! Du kommer vara tacksam över att jag varnat dig!

2005-09-02 @ 15:21:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits