Gifflar på Vildis

Jag var i Lund idag och sa hej då till korridor-favvisen Peter som flyttar till Uppsala imorgon. Jag bjöd honom på två gifflar och han sa att allting skulle ordna sig för mig om jag bara gjorde som han sa åt mig. Korridor-Peter är en kille som så att säga tycker att glaset är super-halvtomt en stor del av tiden, så jag var idel öra och gladdes.


Peters plan för Bubi:

1. Göra klart gamla tentor + arbeta (helst inom vården)
2. Flytta till London och bo med coola människor
3. Flytta till Uppsala och bli medlem i Cool Librarians' Society
4. Skaffa tjockare lugg


Bubis plan för Peter:

1. Bli tecknare i tidningar
2. Inte under några som helst omständigheter bli undersköterska
3. Bära mer orange kläder
4. Ha mer liv i rösten
5. Flytta till Stockholm och bli medlem i Cool Opticians' Society

Medan jag väntade på bussen bajsade en fågel mig i huvudet.

Kommentarer:
Postat av: mary

Hallå! Du har knappt kommit hem förrän du börjar planera för nästa flytt.

Bra tips till Peter! Särskilt det att han ska ha mer liv i rösten!

Postat av: anonym

Fan vad man flabbade åt fågelskiten!!!

2005-08-29 @ 14:25:20
Postat av: bubi

Ja, visst bjuder jag på mig själv!

2005-08-29 @ 19:07:17
URL: http://bubi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits