nya tag

nu har jag och maria varit och fikat på systrar och bröder. jag fick en
flott bakelse och två koppar earl grey för 35 kr! superbilligt! en ny
fräsch grej idag är att jag ska börja tänka positivt för att bota
englands-abstinens. så oj vad billigt det var. i london hade det
förmodligen kostat 80 kronor, vilket är mer än dubbelt så mycket!



vi tog forden och drog på loppis en stund. en tant på drottningtorget
försökte tuta i oss att  sparbössan som alla barn fick gratis om
de hade  pengar på sparbanken under 80-talet var en mycket
värdefull raritet ("minst femtio år gammal"). maria läste lusen av henne. jag fick träffa
kalles
tjusiga mormor. hon sa sele istället för bilbälte, precis som min
mormor. min mormor säger även att hon hör på tv.





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits