Små grytor är också streetsmarta

Barnen på dagiset där jag jobbar vill helst se mig död. Jag har noll pli på dem. När en av dem inte fick som hon ville gick hon som hämnd till en av fröknarna och sa att pärlplattorna som jag stryker inte håller! Hur pallar folk jobba med knarkiga snorungar i förorten och bli knivhotade hela dagen när jag inte ens kan hantera femåriga akademikerbarn i sju timmar? Ett mysterium.

Tre anledningar till att jag inte kan bli dagisfröken:

1. Man får inte svära. Till barn får man tydligen inte ens säga skitbra. Då rättar de en.
2. Man måste samla på toarullar, vilket inte är normalt.
3. Man måste göra sig dummare än vad man är under arbetstid. Till slut kanske man fortsätter med det även på fritiden och då är det kört.

Kommentarer:
Postat av: milli

en fjärde orsak till en icke kommande karriär som dagisfröken, man måste torka bajs och snyta snoriga näsor. nej tack!

Postat av: mary

hej bizzo, du kommer inte att känna igen dig när du kommer hem. Vi har putsat och fejat, städat och donat, rensat avloppen och burit sopor. Jag hittade skit från när kåken byggdes. Bakom fronten på handfatet på lilla toan satt ett använt toapapper fastkilat. Dö fräscht.
För din skull har vi dessutom käkat upp nästan all den djupfrysta koriandern.
1000 kyssar

2006-04-02 @ 22:00:04
Postat av: mynta

På fritids i Hässelby (den anrika delen)var det en unge som dödshotade mig han sa.
-Jag ska döda dig, jag ska döda dig med kniv!

Kanske är ungdomen våran framtid, men borde vi inte sålla lite i den?

Fast åt andra sidan sa nu vuxna stabila psykolog Johan, när han var liten och hans moster skulle byta bjöja(!!)på honom:
-Jag ska sticka alla mammas knivar i dig!

Hur som, akta dig för de små liven...

2006-04-03 @ 12:19:13
Postat av: I. Verolyg

Det finns helt klart en bajsrädsla i vår kultur. Har faktiskt kommit bort från den själv. En framgångsfaktor i kontakten med B är dock att man är bra på att "stänga av näsan", dvs. att man inte sörplar luft med näsan. Så sluta upp!

2006-04-05 @ 12:28:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits