Våra vänner barnen

Jobbade med barn och disk hela dagen. Musten är på noll, efter hård helg (men lördagen blev värdigare än fredagen. Jag lyckades släppa in fyra personer bakvägen på KB utan att avslöjas. Med andra ord: jag var extremt välkoordinerad) och fyra timmar pärlplatta med 5-åringar. Eftersom svaren på framtidens frågor tydligen står att finna på skitkonstiga ställen (på Hemköp), försökte jag få tips om  yrkesval medan vi pysslade. Barn gör sig inte till, de är ärliga och helt crazy och säger "Gamla tanter lägger inte ägg". Nej, det gör de inte. De har fan sämre fantasi än jag. De svarade typ "Vet inte" när jag frågade. Till slut sa en att jag borde bli brevbärare. En annan sa sjuksköterska, men inte förrän jag hotade med att inte tala om hur Quebec uttalades (ja, det är ett privat dagis) om hon vägrade. En pojke kallade mig bajskorv helt oprovocerat. Fick även veta att jobbet  kör med en ingen rast-policy, eftersom det ju redan är så slappt att jobba på förskola,  "Möjligen kan ljudnivån kanske vara lite hög ibland". Charmigt.

Kommentarer:
Postat av: Tom

Att barn är kreativa och fantasifulla är en myt som lanserades av Gunnar och Alva Myrdal för att öka nativiteten i landet. Jag jobbar också med barn och kan intyga att de inte alls har någon sprudlande fantasi. Dessutom är de urkassa på improvisationsteater.

2006-03-30 @ 09:15:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits