Bara Vara utanför Vellinge ängar

Jag har blivit en sån som lyssnar på Radio Malmöhus för att höra senaste nytt om snöstormen. Radio Malmöhus älskar undantagstillstånd. Man riktigt känner hur Janne Wieslander på Godmorgon Skåne vaknar ur dvalan han befunnit sig i sen orkanen Gudrun.
"Äntligen slipper jag köra
Skånemästaren"  tänker Janne Wieslander, lägger Streetlife på spelaren och myser.

Mitt intresse för väglag började igår när jag fastnade i två timmar med bussen i en snödriva utanför Vellinge ängar (för folk som inte varit i Vellinge ängar: det är så att säga the middle of the middle of nowhere. På topplistan över ställen där jag känt mig som mest alienerad i livet ligger Vellinge ängar på en stark andraplats efter Flintas krog i Flemingsberg) tillsammans med en fem-sex hormonstinna brats som busringde brudar med schysta pattar på mobilen med högtalaren på. Som tur var hade jag själv nyladdat och fräscht batteri.
Aldrig i livet att jag åker kommunalt nåt mer utan astronautblöja och en rejäl klase bananer.
                
janne
                                             Jan -den sanne Skånemästaren

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits