Efterlysning: Historien om Någon Annan

Jag har kommit på vad jag önskar mig på min födelsedag. Jag önskar mig ett exemplar av Historien om Någon Annan. Det är en historia som sprids via kopior fikarum Sverige över. Jag har letat på internet, men jag kan inte hitta den. Vad jag vet har ingen ens frågat efter den i Folkminnen. Den går bara att finna i personalrum, ofta skriven med Comic Sans. Berättelsen går ut på att en som heter Alla tror att Någon Annan ska tex diska. Eftersom Alla tror att Någon Annan ska göra det, slutar det med att en som kallas Ingen gör det. Det är en komplicerad men genial sedelärande historia. Just därför kan jag inte minnas exakt hur den är uppbyggd. När jag har lagt vantarna på den ska jag sätta upp den anonymt i vårt kök, sedan tassa in på mitt rum och fortsätta brodera på min "Ordning är trevnad"-bonad.

bonad

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits