Till alla mediamänniskor i himmelen och på jorden

Nu ska jag bara stämma i bäcken, sen ska jag skriva något positivt och livsbejakande.
Följande saker vill jag helst aldrig någonsin läsa en krönika om igen (listan är sammanställd tillsammans med den kortlivade men naggande goda Öppna dörrar-bloggen):
  • Mobbare är egentligen osäkra människor
  • Alla vill synas och jobba med media, men vem vill titta?
  • Man kan inte längre få sig en vanlig kopp kaffe
  • Tekniken för oss ifrån varandra
  • Tekniken för oss närmre varandra
  • Fifflet bland makthavarna
  • Det absurda i att ta bilen till gymmet
  • Det absurda i att när man går ut för att lyssna på musik så måste man ha öronproppar
  • Det absurda i att rasister äter pizza och kör japansk bil fast de hatar utlänningar
  • Rösttjänsten på SJ
  • Man får aldrig prata med en riktig människa på telefon längre, det är bara "tryck fyrkant" som gäller
  • Allt kan kallas konst nuförtiden
  • Man behöver inte längre vara bra på något för att bli känd
  • Fallskärmsavtal
  • "Där nere i Bryssel", EU ägnar framförallt tid åt att kolla om gurkor är raka
  • Curlingföräldrar
  • TV uppfostrar barnen
  • Vi köper en massa prylar för att spara tid, trots det har vi mindre tid över än någonsin, hur går det ihop?
  • Man ångrar bara det man aldrig gjorde
  • Öresundsregionen, i Danmark kan man dricka öl mitt på dagen utan att var alkoholist, den danska "hyggen"
  • All denna valfrihet, är vi så fria att välja egentligen?
  • Vi firar jul av fel anledning
  • Sexualiseringen av samhället
  • Skum tomte, bad shorts - om särskrivningar
  • 80-talet är inne!
  • Varför är vi svenskar så stela?
  • Barnen är det viktigaste vi har
  • Njut!
  • Stormen Gudrun- såren som aldrig läker
  • Mobbing-tv
  • Allt är ju cancerframkallande nuförtiden!
  • Foppatofflor är fula

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Skulle inte du plugga???
Jag vet varför du har flytt. Det är inte för att få studera ifred. Det är för att få skolka ifred. Jag lovar att varken mor eller far gnäller på dig lika mycket som jag gör när du slår dank på det här viset.
Kom tillbaka till stan så kör vi törleyrace om vem som ska städa badrummet.
Mvh

2007-08-18 @ 00:27:29
Postat av: bizz

Ja, vad håller jag på med? Kom och dra ur sladden med ett bestämt Anna-ryck! Om det ska fortsätta så här kan jag lika gärna vara hemma och dricka vin ur karaff.

Postat av: Anna

Vin ur karaff?
Snarare öl direkt ur burken. Uppryckning!

2007-08-19 @ 12:23:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits