Datorernas svar på Otto Novak


Det här är Marias nya dator. Hon är verkligt stolt över den. Personligen tycker jag att den ser ut att sakna en del kromosomer. Personligen tycker jag faktiskt att den ser ut precis som jag tänker mig Otto Novak i Farväl till Berlin. Varje gång jag får syn på den tänker jag på följande citat:

"Otto har verkligen ett ypperligt axelparti och en bra bröstkorg för sin ålder - men likväl är hans kropp på något sätt smått löjlig. Hans torsos vackra, mogna linjer smalnar alltför plötsligt ner mot hans löjligt små klinkor och spindelaktiga outvecklade ben. De här dusterna med armstärkaren gör att han för varje dag verkar mer och mer oproportionerlig."

Mycket träffande. Och detta nästan 45 år innan Mac:en ens var uppfunnen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits