Gnäll på gång

Snor snor snor, det är det enda jag duger till.

Jag och Tom tjackade kantareller och rödbetor på Hötorget. Osvensk stämning. Jag kunde inte hitta platsen där Olof Palme blev mördad. Tjockt i skallen hela vägen hem. Sen hörde jag för typ fjärde gången någon som sa att "att tävla i gång är som att tävla i vem som kan viska högst". Jag lackade ur direkt. Kan alla fatta att det skämtet INTE är roligt. Sluta gnälla på gång även om det är helt berättigat. Att gnälla på gång är en super-öppen dörr. Ring "Hallå Skånskan" är ni snälla. Bespara mig detta när jag vistas på våra gator och torg.

Jag var god husmor och bakade två rabarberpajer, fixade med primörer, nös i maten, trivdes med livet och lyssnade på Lunch-Ekot. Tom var ute och joggade och sprang in i Kristian Luuk. Sen bjöd han mig på favorit-långkoket ärtsoppa.

Halv sex åkte jag hem igen. X2000 måste vara det tråkigaste som har hänt människorna sen förra sortens tåg kom. Knutby-boken var en välsignelse i sammanhanget.

Hej Tom, det var jättemysigt hos dig. Tack tack tack, du är så bra.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits