Helgen v. 41

Lördag = mycket läskig baksmälla. Kollaps under pysslet på Mellanheden. Jag tog min tillflykt till sommarstuga med frisk havsluft. Vi lyckades inte få igång värmen, men huset var byggt i superstadigt 70-talstegel så det var typ 17 grader inomhus ändå och vi hade duntäcken (i min gistna sommarstuga är det 8 grader inomhus i maj, så det här var värsta lyxen). X envisades med att sova i polyesterunderställ och nattsärk. Det är för att han är stabo i grunden.
Jag tände en finfin brasa och kollade lite på Världens barn-galan. Sist den sändes skulle jag ha mens och satt och bölade järnet framför tv:n och ringde alla skänkningsnummer tusen gånger, slantarna bara rullade in till Radiohjälpen. I år gick det sämre. Vill ni ha mycket cash till de stackars barnen så får ni se till att synka med folks menscykler.
På söndagen krattade jag barr och lagade olika brända rätter. Jag läste Döden i Venedig famför min tjusiga brasa och funderade skitlänge på vad en båt-shake var. Sen bara: "båts-hake"! Vilken glädje!

Kommentarer:
Postat av: mynta

Du är rolig.

2005-11-07 @ 16:24:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits