Berätta, Bekräfta, Beröra, Bara vara

Jag fortsätter mitt dopp i tidskriftsfloden. Eftersom Cay Bond förutspått att vi alla vill må bättre, kan man inte göra annat än att vända sig till livslustmagasinet Må bra, som ju träffar mitt i prick redan när det gäller namnet! Nytt nummer ute idag med tema kontakt. Må bra ger oss fyra kontaktknep som verkligen fungerar! Skrämmande lika de fyra b:na från Teater Klotets hyllade pjäs Finn dig själv genom andra.  

Here we go:

1. Uppskattning. Säg direkt: Roligt att äntligen få ses, jag har alltid beundrat dig! eller Har du promenerat hela vägen, det var spänstigt!
2. Samhörighet. Hitta en gemensam nämnare, som tex att båda är norrlänningar. Säg gärna: Jag håller med dig om det!
3. Glädje kan man bjuda på i all enkelhet genom att skoja lite, säga något lättsamt, vara lite lekfull eller berätta något smått pinsamt man gjort på morgonen som får den andre att skratta lättat: Tänk att jag lyckades få på mig olikfärgade strumpor i morse, så pinsamt just nu när vi skulle träffas!
4. Kunskap väcker nyfikenhet och får den som lyssnar att piggna till. Berätta något unikt du varit med om: Jag är nog en av de få som tagit en fika och fått goda råd av Dalai Lama. Vill du höra hur det gick till?

Kommentarer:
Postat av: Tom

Milda makter! Det fjärde av Doug Sachs 5 B:n är Berömma. Det passar också bra in.

2006-08-22 @ 15:49:11
Postat av: emilia

kalas imorgon alltså?! blir det klackarna i taket eller lady? jag susar förbi sju.

2006-08-23 @ 23:18:51
Postat av: Peter

Haha

Hypertext till Teater Klotet tack

Postat av: b

Hyper hyper

2006-08-26 @ 12:46:36
URL: http://bubi.blogg.se
Postat av: j

den där cay ligger verkligen i frontlinjen.

2006-08-26 @ 13:50:03
URL: http://junne.blogg.se
Postat av: Anna

Fick ett väldigt konstigt B av en klasskamrat idag.
Birgitta(40+) i min klass kommer fram efter en redovisning och frågar:
-Är det ett sugmärke du har på halsen, Anna? Jag såg att du hade satt upp håret så jag tänkte att du ville visa att du har haft lite rajtantajtan i helgen. Är det så?
(jag hoppas att jag inte behöver meddela att så inte var fallet)

Jag kan inte komma på vilket B som passar bäst. Kan du?
Mvh

2006-09-11 @ 23:26:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits